CHIPTUNING Volvo
Volvo S80 2.0 D 136 pk
Geniet ook van extra power voor uw Volvo! Door uw Volvo S80 2.0 D 136 pk te laten chiptunen bij JDW Automotive Electronics laat u de motor van uw Volvo S80 2.0 D 136 pk pas echt tot z'n recht komen. Soepel rijgedrag gekoppeld aan voelbaar meer topvermogen. En het belangrijkste: alles binnen veilige grenzen. Doordat we zelf de software van uw Volvo S80 2.0 D 136 pk aanpassen kunnen we u een echt maatproduct leveren waar u lang plezier van heeft.
Prijsindicatie: 600 euro
Volvo C30
(2006-2009)
Volvo C70
(2006-2009)
(1998-2002)
Volvo S40
(2004-2007)
(2002-2004)
(2000-2002)
Volvo S60
(2004-2009)
(2000-2004)
Volvo S80
(2006-2009)
(2003-2006)
(1998-2003)
Volvo V40
(2000-2002)
Volvo V50
(2004-2007)
Volvo V60
Volvo V70
(2007-2011)
(2004-2008)
(2000-2004)
Volvo XC60
Volvo XC70
(2007-2011)
(2004-2007)
(2002-2004)
Volvo XC90
KLANTERVARINGEN
Rene Opijnen
In November 2014 heb ik mijn auto bij Jan laten tunen. Ik had hem in 2009 al elders laten tunen en nadien bleek dat ik niet heb gekregen waarvoor ik betaald had. De door dit bedrijf opgegeven koppelwinst werd niet gehaald en nadien op hun website ook naar beneden bijgesteld. Ik voelde me dus behoorlijk bekocht. Na diverse emailwisselingen met Jan, kreeg ik al snel het gevoel dat ik hier aan het goede adres was, dus hebben we uiteindelijk een afspraak gemaakt. Ermelo is voor mij niet naast de deur, dus ik moest op tijd van huis. Jan was klokslag de afgesproken tijd aanwezig. De werkplaats was brandschoon, netjes opgeruimd en goed georganiseerd, evenals de ontvangstruimte. Na onze eerdere emailwisselingen maakte dit wederom een goede indruk. Jan had inmiddels wel door dat ik het een en ander begrijp van het softwarematig tunen van auto's en reageerde daar gelukkig heel plezierig op. Hij was zeer open en vertelde wat hij ging doen en waarom. Ik ben bij het volledige proces aanwezig geweest en heb kunnen constateren dat na elke aanpassing opnieuw wordt gemeten. Hierbij wordt gekeken naar inlaatdruk (turbodruk), lambdawaarde, temperatuur van de inlaatlucht, zowel voor als na de intercooler, temperatuur van de uitlaatgassen, koelvloeistof en olie, de tegendruk in het uitlaatkanaal en nog veel meer. Verantwoord tunen is namelijk meer dan het simpelweg verlengen van de inspuittijd voor meer brandstof en het verhogen van de turbodruk. Alles moet in samenhang en in harmonie met elkaar worden afgeregeld. Mijn auto heeft standaard een koppel van 400Nm (handgeschakelde versie), waarbij vanaf ongeveer 2800 tpm een duidelijk voelbare afname in acceleratie plaats vindt. Na de tune in 2009 was dit minder, maar nog wel aanwezig. Uitlezen van de in 2009 geplaatste tuningsoftware door Jan liet zien dat vanaf een bepaalde motorbelasting en motortoerental simpelweg de inspuittijd met 10% werd verlengd. Gevolg was dat de nieuwe koppelkromme een vrijwel exacte kopie was van de standaard kromme, hij lag alleen iets hoger. Hierdoor was die dip in accelererend vermogen nog steeds voelbaar. Feitelijk was de wijze waarop de auto geprogrammeerd was gelijk aan het plaatsen van een powerbox, waarbij ook alleen inspuittijd en turbodruk worden verhoogd. Jan heeft mijn auto nu zodanig afgesteld dat de dip in de koppelkromme is verdwenen. De auto trekt lineair door naar zijn maximale toerental, rijdt zeer soepel en is een genot om mee te rijden. Het maximale koppel is nu 490Nm en het verbruik sinds november 2014 is 1:16,3km. Dat is zuiniger dan het ECE normverbruik van 1:16,1km. Wie lukt dat nog? Overigens is in de eerste drie versnellingen een koppelbegrenzing geprogrammeerd om schade aan steekassen en versnellingsbak te voorkomen. Conclusie: ik ben zeer tevreden over de transparante werkwijze van Jan, onder de indruk van zijn inhoudelijke kennis en over de kwaliteit van de door hem geprogrammeerde software. Hier gebeurt meer dan alleen een software pakketje uploaden. Hier wordt gekeken naar wat het doet met je motor en aandrijflijn en net zolang gemeten en aangepast totdat sprake is van een harmonieus en in samenhang afgestelde motor en aandrijflijn. Mijn volgende auto laat ik weer door Jan doen. Ik kan eenieder die overweegt zijn auto te laten tunen aanbevelen Jan de Weerd in zijn of haar overweging mee te nemen.
T. Heeger, Ermelo
Ik ben in het bezit van een Volvo V70 2.4D uit 2004. Deze Volvo levert af fabriek 130pk. Daar mijn Vorige Volvo een V70 D5 met 163pk was kon ik toch niet wennen aan het lagere vermogen van de 2.4D. Hierom heb ik mijn auto laten tunen bij een bedrijf uit Wateringen. Deze tuning was echter niet goed. Na meerdere mislukte pogingen van dit bedrijf ook via de rollenbank kwam ik uiteindelijk bij Jan de Weerd terecht. Deze heeft het probleem keurig opgelost. Hiermee heeft mijn auto nu meer dan 200pk!!! Super Jan!! nogmaals dank.
Chiptuning per merk
Heeft u vragen?
Bekijk veel gestelde vragen
Bekijk onze veel gestelde vragen. Wellicht staat het antwoord op uw vraag hier tussen. Veel gestelde vragen