CHIPTUNING Volkswagen

Volkswagen
Een groot deel van de auto’s die we aangeboden krijgen om te chiptunen zijn geproduceerd door de VAG-groep. Met de vier merken die zij produceren, Volkswagen, Audi, Seat en Skoda, hebben we dan ook veel ervaring. Niet in de laatste plaats omdat er bij de TDI- en TFSI-motoren uitstekende resultaten haalbaar zijn met chiptuning. Bekijk de modellen die door ons getuned kunnen worden.
Volkswagen Amarok
Volkswagen Beetle
Volkswagen Bora
Volkswagen Caddy
(2004-2010)
(1998-2003)
Volkswagen Crafter
(2006-2010)
Volkswagen Eos
Volkswagen Fox
Volkswagen Golf
(2008-2012)
(2003-2008)
(1998-2003)
Volkswagen Jetta
(2005-2011)
Volkswagen LT
Volkswagen Lupo
Volkswagen New Beetle
(1998-2005)
Volkswagen Passat
(2005-2010)
(2000-2005)
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Phaeton
Volkswagen Polo
(2005-2009)
(2001-2005)
(1999-2001)
Volkswagen Scirocco
Volkswagen Sharan
(2000-2010)
(1997-2000)
Volkswagen Tiguan
(2007-2011)
Volkswagen Touareg
(2002-2007)
Volkswagen Touran
(2006-2010)
(2003-2006)
Volkswagen Transporter
(2003-2010)
KLANTERVARINGEN
Arwin Putten
Vandaag mn auto laten tunen bij jan, en echt top service iemand die er goed verstand van heeft en precies weet waar die over heeft. Auto is er qua vermogen zeker op vooruit gegaan terwijl de motor gewoon betrouwbaar blijft Mvg Arwin van Milligen
Cor
2 maanden geleden onze passat 1.6 TDI 105 pk uit 2011 laten tunen. Het is nu een veel fijnere auto geworden om mee te rijden! Lekker fel met nu 135 pk en op verzoek extra koppel, 330 Nm. Inmiddels 4000 km verder en de koppeling is nog altijd niet gaan slippen, hij kan het dus blijkbaar hebben, Jan! Nu maar hopen dat de softwarewijziging van VW niet verplicht gesteld wordt....
Erik Harderwijk
Twee weken geleden kwam ik bij Jan terecht op advies van een lokale garage Doppenberg om mijn auto te laten tunen. Ik heb regelmatig een zware aanhanger mee en merkte dat ik toch net wat vermogen te kort kwam om met het verkeer mee te kunnen. Na mijn wensen bekent gemaakt te hebben bij Jan ging hij aan de slag met het uitlezen van mijn boordcomputer. Na een paar dagen was hij klaar met het schrijven van de nieuwe software en kon alles geïnstalleerd worden. Hij vertelde mij dat het vliegwiel in mijn auto niet het volle vermogen aan zou kunnen bij 2000 toeren dus dat hij adviseerde om dit pas te doen bij 2500 toeren. De ervaring had geleerd dat mijn koppeling en dubbelwerkend vliegwiel het zouden begeven. Goed advies is kostbaar dus ik heb het voor kennisgeving aangenomen. Ik heb nu rond de 2000 toeren 300 Nm koppel e vanaf 2500 toeren 330 Nm koppel. Nadat Jan alles geïnstalleerd had koppelde hij zijn laptop met speciale software aan mijn auto en gingen we proef rijden. Hij vond zo nog een aantal zaken waar hij niet tevreden over was en heeft deze direct aangepast. Toen hij daarna wel tevreden was mocht ik achter het stuur om mijn auto te proberen......Mensen wat een verschil. De motor loopt echt mooier en soepeler. de volgende dag moet ik gelijk weg met de aanhanger naar Den Haag dus een mooi stuk om hem te proberen. Geweldig dit raad ik iedereen aan.Wat een verschil. Jan is een echte vakman die je goed advies geeft op basis van jaren lange ervaring. Jan bedankt.
Dries
Hallo, Ik heb juni 2015 mijn golf bij Jan laten tunen, hij ging van 105 naar circa 135 pk. Ik rij er nu ongeveer 2 weken mee rond en vindt het hele maal perfect. Na telefonisch contact met Jan wist ik hier moet ik zijn. Het gaat bij Jan niet om het tunen maar om het rij plezier en kwaliteit van rijden. Jan nogmaals Heel erg bedankt voor de goede info en goede service. Een zeer tevreden rijder.
Eric Hendrikse, Oosterbeek
Ik rijd nu inmiddels 7 weken met mijn getunde VW T4 86 PK. Werkelijk nog geen moment spijt gehad. Echt veel meer trekkracht vooral onderin. Ik rijd veel op cruise control en zelden boven de toegestane snelheden. Maar ook met een behoorlijke aanhanger achter de bus blijft hij ook in de limburgse heuvels strak op snelheid. Zonder aanhanger verbruik ik tussen de 1 op 14,5 en 1 op 15. Hele nette waarden. Hieronder mijn bevindingen bij JDW. Ik ben in het bezit van een VW T4 86 pk. Het vermoeden bestond dat deze reeds getuned was. Toch heb ik bij de koop een tuning bij JDW bedongen. 7 maart bij Jan van JDW geweest. Als eerste actie werd de computer uitgelezen en bleek de auto inderdaad getuned te zijn. Echter Jan legde mij uit aan de hand van de uitleesgegevens dat dit niet erg goed was gebeurd. Jan gaf aan dat hij mijn auto op maximaal haalbare trekkracht kon programmeren maar dat bij veelvuldig gebruik daarvan het zwakste punt de koppeling snel zou verslijten. Normaal word de auto door hem geprogrammeerd op veiliger waarden zodat ook bij veel aanspreken van het vermogen de zaak heel blijft. Op mijn verzoek werd mijn auto eerst maximaal geprogrammeerd waarna een uitgebreide proefrit volgde. Jan hield tijdens de rit met de laptop op schoot het motormanagement in de gaten en ik stuurde. Vooral merkbaar veel meer trekkracht onderin. Hij trok beter dan mijn oude met een powerbox getunde 102 pk. De trekkracht was over het hele toeren gebied erg goed. Bij mijn 102 PK was dit vooral tussen de 2200 en 3000 toeren. Na deze proefrit de auto op de veilige waarden geprogrammeerd. Ook hierbij goede trekkracht maar wel merkbaar minder als bij de eerste proefrit. Toch was de auto hiermee nog steeds prettiger te berijden als mijn 102 PK. Na de proefritten overleg met Jan wat te doen. Sterk of super sterk. Nu rijd ik altijd rustig maar vind het lekker even eenvoudig in te kunnen halen. Voor het trekken van mijn boot kan ik vooral het extra koppel goed gebruiken. Ik heb gekozen voor de sterke variant.
Mike, Terwolde
Heb bij jan nog net even voor het nieuwe jaar begon 30-12-2010 mijn VW Golf V 1.9 TDI (2006) laten tunen. de atuo is van 105 pk naar 135 pk gegaan. geeft me een kick om er mee te rijden. tis vooral leuk om bij de stoplichten te staan. echt leuk (A) de auto trekt ook nog door bij een hogere snelheid. topie.. het is een aanrader om hier je auto te laten chippen. je krijgt een goeie service.. Jan Bedankt.. Tjuusken
J.W. Petersen, Nunspeet
Betreft:Volkswagen Caddy 2.0 TDI. Auto is door Jan onderhanden genomen prima resultaat pakt hem lekker vlot op zonder het gaspedaal diep in te trapppen. Zal dit ook zeker aan mensen die dit voornemens zijn aanraden.
Lody van Osch, Biddinghuizen
Betreft Transporter T5tdi 130PK 6 Jaar geleden waren wij wat uitgekeken op onze T4 2.5tdi. Via-via kwamen wij in contact met Jan. We hebben onze bus door Jan laten tunen. Geweldig effect. Meer koppel, meer vermogen, dus heel veel meer rijplezier. Deze auto heeft na 400.000Km, een maand geleden, de geest gegeven (bout van distributie-spanrol spontaan, afgebroken). Tot de laatste Km geen verkeerde slag. Nu hebben we een T5 2.5tdi gekocht en gelijk een afspraak gemaakt met Jan. Weer een geweldige ervaring om mee te maken met hoeveel passie en deskundigheid hij het aanpakt. De T5 is een stuk levendiger geworden. Een aanrader. Lody van Osch Biddinghuizen
Hans Hoogenboom Vaassen
Vaassen 17 dec.2010 Hoi Jan, bij deze ook mijn recensie van een autodwaas die via een vrienden weg (VEMEKO Vaassen / Dijkstra bedrijfautos’s Heerde) uiteindelijk bij automotive electronics ben terecht gekomen. Ik ben een (trotse) bezitter van een VW LT 35 -70kw- bj 2001. Op zich niets mis mee maar een beetje meer power en koppel was geen overbodige luxe. Ik heb me ook verdiept in de tuning materie en, ja, ook de zgn powerboxen bekeken, MAAR je ‘blokje’ software matig laten kietelen is toch wel het beste en het liefst door specials die de klantvraag kunnen verwoorden. Geen gepruts maar zoals het hoort, kost dan wel een eurootje meer, je bent dan wel spekkoper. Als ik zo vanuit Zweden naar Nederland terugrijdt geef ik de bus bij de afslag op de A1 Osnabruck/Amsterdam, richting de nl.grens, de auto op zijn ‘kloten’- vergeef me het woord-het gaat echt full op trottle tot aan de grens...het is een beetje spielerij...spelen met het gas... De snelheid rond de 170 vasthoudend, turbodruk van 2.1, en dan weer af laten zakken en weer opbouwen....(van huis uit een rustige rijder die zuinig is op de auto(’s)) . Vlot in koppel en snel richting de 170...kortom dat extra stukje vermogen is prettig en zeker een bijkomstigheid—uiteraard bij normale rijstijl- koers ik op 1:12. Dus ook nog zuiniger voor dat geld. Inhalen geen centje pijn, even iets meer gas induwen en je wordt als het ware in de stoel gedrukt.. Tot op heden verder geen problemen gehad met het getunede blok, niets verbrand, geen indianen verhalen...Tuning kilometers gereden iets meer dan 100.000 km...Superlatieven komen echt te kort, maar een bezoekje aan automotive electronics is een regelrechte aanrader. Inmiddels ben ik weer bij ‘Jannes’ aangeland, omdat ik nadat de brandstof -en distributieriem en MAP-sensor(turbo) door Dijkstra bedrijfsauto’s Heerde is TOP/PERFECT vervangen door hen, een gevoel had dat de bus inhield. Jan daarover gebeld en probleem uitgelegd, geen probleem, gaan we naar kijken. Ik had het idee dat bij vervanging van de riemen de tuning ongedaan werd gemaakt, MAAR dat is niet zo. (is door Jan uitgelezen en bevestigd dat dit niet zo is!!) Ondertussen wat testritjes gemaakt door Jan en al snel was de diagnose – turbodruk ventiel stuk...Deze zal asap vervangen worden en dan heb ik mijn ‘bussie’ weer terug als vanouds. Kan de lezers van deze site ook nog mededelen dat mijn VW LT zeker meer waard is dan 2 euro..waarom, omdat de EGR door JAN is afgesloten met dit euromuntje... en “ woar ik vandan komme dut Jan de Weerd ziene name eer an...tis be um de tuning dubbel en dwars ‘WEERD’! “ Hans Hoogeboom- Vaassen
Hans Bonants, Roosendaal
Ik heb vorig jaar mijn VW PASSAT 1.9 TDI laten tunen naar 135 pk en ik ben zeer te spreken over de resultaten. De auto rijdt veel rustiger en heeft veel meer power!
Francois, Ermelo
Ik heb bij Jan inmiddels al twee auto's laten tunen. Een Golf V, 1.9 TDI uit 2006 en een Passat 1.9 TDI uit 2008. Allebei van 105 PK naar circa 135 PK. Voor beide auto's heb ik daar een enorm plezier aan beleefd (nog steeds). Ze zijn allebei zo getuned dat de trekkracht in de hoge toerentallen veel langer aanblijft. Tot dik 4.000 toeren blijft de auto doortrekken. Dat is voor een diesel super en dat verwacht ook niemand (heeft al vele leuke momenten opgeleverd bij stoplichten, ;-)). Grote pluspunt van Jan is zijn persoonlijke aanpak. De klant staat centraal en dat is natuurlijk erg prettig. Daarnaast denk ik dat de methode om de volledige software aan te passen, een hele goede is. Het complete motormanagement wordt daarmee perfect op elkaar afgestemd waardoor slijtage van bepaalde onderdelen niet aan de orde is. Dat is natuurlijk ook belangrijk bij leaseauto's! Er is nog geen dealer geweest die bij mijn auto's heeft kunnen zien dat de software is aangepast, ook dat is wel prettig (i.v.m. garantie, etc.). De prijs hoef je het al helemaal niet voor te laten, die komt niet eens in de buurt van wat die stoethaspels bij de dealer vragen! Kortom, een echte aanrader. Ga zo door Jan! :-)
Martin Ambaum, Amsterdam
Mijn auto is diverse keren terug naar de A-point, uiteindelijk terug naar PON geweest. De Touran 2.0TDI bleef de eerste 100.000km 1:14,2 rijden. Tijd voor tuning (en een goede onderhoudsbeurt bleek later). Jan is een van de weinige die weet wat ie doet, die weet wanneer je te ver gaat, die niet een 'standaard setje' er op zet. Die ook het verschil kent tussen echt tunen en 'social tuning'. Voor diegene die dit niet weten: het anders instellen van de relatie tussen het gaspedaal en het motor-stuursignaal. De auto gaat geen mm harder trekken, maar reageert wel anders op het gaspedaal. Als je je voor de gek wilt laten houden wordt door sommige tuners dit aangepast om je het gevoel te geven dat de auto harder trekt...hé zelfs de leveranciers doen het. Met als gevolg een auto die niet zo goed te regelen is qua snelheid als je langzaam rijdt in een lagere versnelling. Jan kan ook dat aanpassen, zodat ik nu een soepelere auto heb. Maar dat laatste komt ook doordat hij ook een echte tuning van de motor heeft gedaan. Mijn auto trekt harder, rijdt soepeler en verbruikt na ook een goede onderhoudsbeurt (iets wat ze bij A-point blijkbaar niet konden), nu zo'n 1:15.7 (over 5 tankbeurten) met wisselde rijstijl. In een poging mijn zuinigheidsrecord te vestigen heb ik een tank niet harder dan 100km/h gereden, met 1:19,6 als resultaat. Dat voor een Touran van 1600kg! Zonder tuning ben ik niet hoger gekomen dan 1:17. Toen ik voor de onderhoudsbeurt bij VAG techniek was, viel het hun op dat dit een heel mooie, niet standaard tuning was. Ze wilden zelfs weten, wie dat gedaan had. Een compliment dus van een verre concurrent. Mijn volgende auto gaat meteen naar de tuner i.p.v. dat ik de garantieperiode eerst af wacht. De Groenten Martin
Maurits Jansen Maassluis
Betreft:VW t4 syncro tdi 75 km bj 2000. Ik had met deze bus een electrinisch probleem te weten dat hij regematig niet reageerde op het gaspendaal en dan na uit/aan zetten weer normaal liep. De garage kwam er niet achter en na jaren en 3 gaspendalen verder bij jdw terechtgekomen. Na de volgende afspraak gemaakt te hebben, Jan zou de bus gebruiken en meetapparatuur aanleggen en zodra storing optreed kon hij gelijk gaan opsporen en ging de meter dan qua tarief voor mij lopen, heb ik de bus in zomer 2009 achtergelaten. De storing bleek lastig en natuurlijk niet altijd op te treden maar na ongeveer 6 weken toch gevonden en opgelost,bleek een aansluiting te zijn. Sinds die tijd al weer 12000 km gereden zonder problemen. Ook is er gelijk een andere tuning op gegaan wat resulteerd in beter koppel laag toerental. hij pakt nu op vanaf 1600 toeren en was 2100. Het gebruik nam af van gemiddeld 1 op 8,5 naar 1 op 10,5. Mijn bus werd keurig gewassen en schoon opgeleverd en rijd weer goed. Mijn beoordeling over jdw is zeer goed.
Maurice, Leusden
Hallo, Ik heb mijn auto laten tunen bij dit bedrijf. Met als resutaaat dat mijn auto een VW passat van 100 pk naar circa 135 pk is gegaan. Hij rijdt grandioos. Ik ben er mee op wintersport geweest en in de bergen trek ik veel auto's eruit, en hij blijft maar doorgaan waar meniggeen auto moet terug schakelen. Hartstikke bedankt Jan. Met vriendelijke groet, Maurice
Chiptuning per merk
Heeft u vragen?

Bekijk veel gestelde vragen
Bekijk onze veel gestelde vragen. Wellicht staat het antwoord op uw vraag hier tussen. Veel gestelde vragen