Klantervaringen
Arwin Putten
Vandaag mn auto laten tunen bij jan, en echt top service iemand die er goed verstand van heeft en precies weet waar die over heeft. Auto is er qua vermogen zeker op vooruit gegaan terwijl de motor gewoon betrouwbaar blijft Mvg Arwin van Milligen
Peter Albada
Jan werkt heel nauwkeurig neemt ruim de tijd, voor en na de tuning een proefrit. Verstand van zaken, goede service en kwaliteit. Zeker aan te bevelen!!!!!
Cor
2 maanden geleden onze passat 1.6 TDI 105 pk uit 2011 laten tunen. Het is nu een veel fijnere auto geworden om mee te rijden! Lekker fel met nu 135 pk en op verzoek extra koppel, 330 Nm. Inmiddels 4000 km verder en de koppeling is nog altijd niet gaan slippen, hij kan het dus blijkbaar hebben, Jan! Nu maar hopen dat de softwarewijziging van VW niet verplicht gesteld wordt....
Danny Vaassen
hallo ik heb afgelopen zomer mijn seat leon 1.8t een kuurtje laten geven door Jan, wat een verschil. het is geweldig hoeveel kracht er nu in de motor zit (210pk)en bij normaal rijden is het verbruik gunstiger.Ik ben een aantal weken later nog een keer terug geweest bij Jan om nog iets aan te passen maar dat was service, echt top!! bedankt Jan mvg Danny
Erik Harderwijk
Twee weken geleden kwam ik bij Jan terecht op advies van een lokale garage Doppenberg om mijn auto te laten tunen. Ik heb regelmatig een zware aanhanger mee en merkte dat ik toch net wat vermogen te kort kwam om met het verkeer mee te kunnen. Na mijn wensen bekent gemaakt te hebben bij Jan ging hij aan de slag met het uitlezen van mijn boordcomputer. Na een paar dagen was hij klaar met het schrijven van de nieuwe software en kon alles geïnstalleerd worden. Hij vertelde mij dat het vliegwiel in mijn auto niet het volle vermogen aan zou kunnen bij 2000 toeren dus dat hij adviseerde om dit pas te doen bij 2500 toeren. De ervaring had geleerd dat mijn koppeling en dubbelwerkend vliegwiel het zouden begeven. Goed advies is kostbaar dus ik heb het voor kennisgeving aangenomen. Ik heb nu rond de 2000 toeren 300 Nm koppel e vanaf 2500 toeren 330 Nm koppel. Nadat Jan alles geïnstalleerd had koppelde hij zijn laptop met speciale software aan mijn auto en gingen we proef rijden. Hij vond zo nog een aantal zaken waar hij niet tevreden over was en heeft deze direct aangepast. Toen hij daarna wel tevreden was mocht ik achter het stuur om mijn auto te proberen......Mensen wat een verschil. De motor loopt echt mooier en soepeler. de volgende dag moet ik gelijk weg met de aanhanger naar Den Haag dus een mooi stuk om hem te proberen. Geweldig dit raad ik iedereen aan.Wat een verschil. Jan is een echte vakman die je goed advies geeft op basis van jaren lange ervaring. Jan bedankt.
Rene Opijnen
In November 2014 heb ik mijn auto bij Jan laten tunen. Ik had hem in 2009 al elders laten tunen en nadien bleek dat ik niet heb gekregen waarvoor ik betaald had. De door dit bedrijf opgegeven koppelwinst werd niet gehaald en nadien op hun website ook naar beneden bijgesteld. Ik voelde me dus behoorlijk bekocht. Na diverse emailwisselingen met Jan, kreeg ik al snel het gevoel dat ik hier aan het goede adres was, dus hebben we uiteindelijk een afspraak gemaakt. Ermelo is voor mij niet naast de deur, dus ik moest op tijd van huis. Jan was klokslag de afgesproken tijd aanwezig. De werkplaats was brandschoon, netjes opgeruimd en goed georganiseerd, evenals de ontvangstruimte. Na onze eerdere emailwisselingen maakte dit wederom een goede indruk. Jan had inmiddels wel door dat ik het een en ander begrijp van het softwarematig tunen van auto's en reageerde daar gelukkig heel plezierig op. Hij was zeer open en vertelde wat hij ging doen en waarom. Ik ben bij het volledige proces aanwezig geweest en heb kunnen constateren dat na elke aanpassing opnieuw wordt gemeten. Hierbij wordt gekeken naar inlaatdruk (turbodruk), lambdawaarde, temperatuur van de inlaatlucht, zowel voor als na de intercooler, temperatuur van de uitlaatgassen, koelvloeistof en olie, de tegendruk in het uitlaatkanaal en nog veel meer. Verantwoord tunen is namelijk meer dan het simpelweg verlengen van de inspuittijd voor meer brandstof en het verhogen van de turbodruk. Alles moet in samenhang en in harmonie met elkaar worden afgeregeld. Mijn auto heeft standaard een koppel van 400Nm (handgeschakelde versie), waarbij vanaf ongeveer 2800 tpm een duidelijk voelbare afname in acceleratie plaats vindt. Na de tune in 2009 was dit minder, maar nog wel aanwezig. Uitlezen van de in 2009 geplaatste tuningsoftware door Jan liet zien dat vanaf een bepaalde motorbelasting en motortoerental simpelweg de inspuittijd met 10% werd verlengd. Gevolg was dat de nieuwe koppelkromme een vrijwel exacte kopie was van de standaard kromme, hij lag alleen iets hoger. Hierdoor was die dip in accelererend vermogen nog steeds voelbaar. Feitelijk was de wijze waarop de auto geprogrammeerd was gelijk aan het plaatsen van een powerbox, waarbij ook alleen inspuittijd en turbodruk worden verhoogd. Jan heeft mijn auto nu zodanig afgesteld dat de dip in de koppelkromme is verdwenen. De auto trekt lineair door naar zijn maximale toerental, rijdt zeer soepel en is een genot om mee te rijden. Het maximale koppel is nu 490Nm en het verbruik sinds november 2014 is 1:16,3km. Dat is zuiniger dan het ECE normverbruik van 1:16,1km. Wie lukt dat nog? Overigens is in de eerste drie versnellingen een koppelbegrenzing geprogrammeerd om schade aan steekassen en versnellingsbak te voorkomen. Conclusie: ik ben zeer tevreden over de transparante werkwijze van Jan, onder de indruk van zijn inhoudelijke kennis en over de kwaliteit van de door hem geprogrammeerde software. Hier gebeurt meer dan alleen een software pakketje uploaden. Hier wordt gekeken naar wat het doet met je motor en aandrijflijn en net zolang gemeten en aangepast totdat sprake is van een harmonieus en in samenhang afgestelde motor en aandrijflijn. Mijn volgende auto laat ik weer door Jan doen. Ik kan eenieder die overweegt zijn auto te laten tunen aanbevelen Jan de Weerd in zijn of haar overweging mee te nemen.
Dries
Hallo, Ik heb juni 2015 mijn golf bij Jan laten tunen, hij ging van 105 naar circa 135 pk. Ik rij er nu ongeveer 2 weken mee rond en vindt het hele maal perfect. Na telefonisch contact met Jan wist ik hier moet ik zijn. Het gaat bij Jan niet om het tunen maar om het rij plezier en kwaliteit van rijden. Jan nogmaals Heel erg bedankt voor de goede info en goede service. Een zeer tevreden rijder.
Richard Hol, Ede
Vorige week heeft Jan de Weerd de motorstoring die al ruim een jaar in mijn Opel Astra 1.6T zit verholpen. De storing die sinds mei 2012 in het blok zat en waar zowel de dealer ,Opel Nederland en zelfs de Dekra vonden dat de storing te wijten was aan mijn aan mijn rijstijl: “het nieuwe rijden”. Alle boven genoemde organisaties wilden bij dit probleem geen enkele verantwoordelijkheid nemen en zich er heel makkelijk vanaf maken. Jan de Weerd heeft zich in alle opzichten sterk voor mij gemaakt met grafieken en rapporten naar deze organisaties maar er was geen beweging in te krijgen . Na dat ook mijn rechtsbijstand het liet afweten is Jan op mijn verzoek ergens begonnen met zoeken omdat hij er heilig van overtuigt was dat er iets in mijn blok mis was. Na verschillende pogingen waarbij Jan tot diep in het blok en in de software heeft gezocht is het probleem nu verholpen!! Zijn grote kennis en ervaring hebben er voor gezorgd dat ik nu eindelijk na 1,5 jaar kan gaan genieten van mijn snelle Astra. Ook heeft Jan mijn 1.6T blok handmatig getuned van de standaard 180 pk naar 213 pk! Dit allemaal met een zeer ruime marge om te voorkomen dat het blok bij een hoge belasting schade kan oplopen. Samengevat kan ik zeggen dat Jan de Weerd van JDW zeer professioneel te werk gaat en altijd in alle opzichten oog heeft voor zijn klanten dit alles in goed overleg over kosten en de benodigde tijd. Ik kan dan ook alleen maar één ding zeggen en dat is, als u een probleem heeft met uw auto u bij JDW absoluut aan het juiste adres bent!! Richard Hol
Peter, Dronten
Via via dit adres gekregen van m'n oom. Aangezien het mijn eerste keer was dat ik een auto liet tunen, was ik er nog niet helemaal zelf verzekerd van. Ging van een polo 9n3 gti naar een opel corsa ecoflex, en vond dat die wel iets meer power kon gebruiken. Zeer verrast, auto acceleert super, top snelheid heb ik nog niet uitgeprobeert, verbruik is na genoeg hetzelfde gebleven. Enige minpunt, ik verwachte een arbeidsduur van 2 a 3 uur, dagje vrij genomen, half in gepland, uiteindelijk duurde het zo'n 10 uur. Omdat Jan zelf de software maakt, kan het bij auto's die hij nog niet getuned heeft wel iets langer uitpakken dan staat aangegeven. Maar goed, ik ben zeer tevreden over het resultaat, heb Jan ook leren kennen, echte vakman die verantwoordelijk je auto tuned. Mocht ik ooit weer een keer een auto laten tunen, dan word dit mijn adres. Een aanrader voor iedereen.
Bas van Sterkenburg, Veldhoven
Een paar weken geleden heeft Jan de Weert een software-aanpassing aan mijn BMW118D uitgevoerd. Hierdoor zijn het koppel en vermogen aanzienlijk verhoogd. De auto rijdt aanmerkelijk soepeler en trekt veel sneller op. Met name het accelereren van 90 tot 140 km/h gaat daarbij stukken sneller. Ik ben erg tevreden. De aanpak van Jan wijkt wat af van wat je doorgaans vindt in ‘chiptuningswereld’. Jan gaat daarbij opvallend ambachtelijk te werk. Geen standaard ingekocht software pakketje wat even wordt geupload. Jan programmeert en meet gewoon zelf. Daarom beveel ik JDW automotivelectronics van harte aan bij een ieder die zijn auto vakkundig wil laten chiptunen. Bas van Sterkenburg
Johnny, Heeg
Al enige tijd wou ik mijn auto, BMW 525 Diesel laten tunen om meer confort te krijgen bij vooral het inhalen. Mij was bekend dat je dit zomaar aan iedereen kunt uitbesteden. Dit is nogal specialistisch werk, dat velen zeggen te kunnen, maar de meesten allemaal niet weten waar ze nou echt mee bezig zijn. Bij Jan had ik direct aan de telefoon al een goed gevoel over zijn vaardigheden hierin. Dit heeft hij ook bewezen. Aanvankelijk dacht ik niet veel meer te voelen, maar na het maken van kilometers voel ik wel degelijk dat ik veel meer power had gekregen. Met een BMW heb je veel weg contact en daarom voel ik nu ook als ik op de snelweg rij en snel wil inhalen de banden op het asfalt afzetten. Hij is echt heel snel, krachtig en dus comfortabel geworden zoals ik wenste te hebben.
Reijer van Velthuizen, Elspeet
Jan heeft mijn Skoda Octavia 1.6 TDI 105 pk Greenline getuned. Dit is naar volle tevredenheid. Verbruik is 0,6 liter op de 100 km vermindert.het koppel is met 80 nm toegenomen en +/- 140 pk. dit was voor Jan de eerste Greenline die hij heeft getuned! Jan super bedankt.
Eric Hendrikse, Oosterbeek
Ik rijd nu inmiddels 7 weken met mijn getunde VW T4 86 PK. Werkelijk nog geen moment spijt gehad. Echt veel meer trekkracht vooral onderin. Ik rijd veel op cruise control en zelden boven de toegestane snelheden. Maar ook met een behoorlijke aanhanger achter de bus blijft hij ook in de limburgse heuvels strak op snelheid. Zonder aanhanger verbruik ik tussen de 1 op 14,5 en 1 op 15. Hele nette waarden. Hieronder mijn bevindingen bij JDW. Ik ben in het bezit van een VW T4 86 pk. Het vermoeden bestond dat deze reeds getuned was. Toch heb ik bij de koop een tuning bij JDW bedongen. 7 maart bij Jan van JDW geweest. Als eerste actie werd de computer uitgelezen en bleek de auto inderdaad getuned te zijn. Echter Jan legde mij uit aan de hand van de uitleesgegevens dat dit niet erg goed was gebeurd. Jan gaf aan dat hij mijn auto op maximaal haalbare trekkracht kon programmeren maar dat bij veelvuldig gebruik daarvan het zwakste punt de koppeling snel zou verslijten. Normaal word de auto door hem geprogrammeerd op veiliger waarden zodat ook bij veel aanspreken van het vermogen de zaak heel blijft. Op mijn verzoek werd mijn auto eerst maximaal geprogrammeerd waarna een uitgebreide proefrit volgde. Jan hield tijdens de rit met de laptop op schoot het motormanagement in de gaten en ik stuurde. Vooral merkbaar veel meer trekkracht onderin. Hij trok beter dan mijn oude met een powerbox getunde 102 pk. De trekkracht was over het hele toeren gebied erg goed. Bij mijn 102 PK was dit vooral tussen de 2200 en 3000 toeren. Na deze proefrit de auto op de veilige waarden geprogrammeerd. Ook hierbij goede trekkracht maar wel merkbaar minder als bij de eerste proefrit. Toch was de auto hiermee nog steeds prettiger te berijden als mijn 102 PK. Na de proefritten overleg met Jan wat te doen. Sterk of super sterk. Nu rijd ik altijd rustig maar vind het lekker even eenvoudig in te kunnen halen. Voor het trekken van mijn boot kan ik vooral het extra koppel goed gebruiken. Ik heb gekozen voor de sterke variant.
Mike, Terwolde
Heb bij jan nog net even voor het nieuwe jaar begon 30-12-2010 mijn VW Golf V 1.9 TDI (2006) laten tunen. de atuo is van 105 pk naar 135 pk gegaan. geeft me een kick om er mee te rijden. tis vooral leuk om bij de stoplichten te staan. echt leuk (A) de auto trekt ook nog door bij een hogere snelheid. topie.. het is een aanrader om hier je auto te laten chippen. je krijgt een goeie service.. Jan Bedankt.. Tjuusken
Gerwin van den Hoorn, Elspeet
5 jaar geleden mijn auto VW Golf 130 pk TDI van 2002 laten tunen naar 165 pk naar volle tevredenheid. Heb hier 5 jaar en 150.000 km zonder problemen mee gereden. En recent een andere auto Audi A4 1.9 TDI 115 pk Avant laten tunen naar 145 pk. Hier heeft Jan in 1e instantie de turbo iets ontlast omdat deze stond te pingelen. Na 5.000 km normaal rijden heeft hij hem nog iets bijgesteld om dat de turbo te traag reageerde. Hij loopt nu weer super. Zal Jan zeker aanraden bij andere. Hij drukt er niet standaard een hoop vermogen in, maar kijkt ook naar staat van de auto en past daar de software op aan, zodat je de boel niet in de soep rijdt.
J.W. Petersen, Nunspeet
Betreft:Volkswagen Caddy 2.0 TDI. Auto is door Jan onderhanden genomen prima resultaat pakt hem lekker vlot op zonder het gaspedaal diep in te trapppen. Zal dit ook zeker aan mensen die dit voornemens zijn aanraden.
Lody van Osch, Biddinghuizen
Betreft Transporter T5tdi 130PK 6 Jaar geleden waren wij wat uitgekeken op onze T4 2.5tdi. Via-via kwamen wij in contact met Jan. We hebben onze bus door Jan laten tunen. Geweldig effect. Meer koppel, meer vermogen, dus heel veel meer rijplezier. Deze auto heeft na 400.000Km, een maand geleden, de geest gegeven (bout van distributie-spanrol spontaan, afgebroken). Tot de laatste Km geen verkeerde slag. Nu hebben we een T5 2.5tdi gekocht en gelijk een afspraak gemaakt met Jan. Weer een geweldige ervaring om mee te maken met hoeveel passie en deskundigheid hij het aanpakt. De T5 is een stuk levendiger geworden. Een aanrader. Lody van Osch Biddinghuizen
Ab van de Beek, Nunspeet
Betreft: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (voorheen 160PK) Heb de auto met zeer goed advies, 4 maanden geleden, laten "behandelen"door Jan. De auto reageerde zeer goed, maar nu vele malen beter en ervaar telkens weer die kick. Het vermogen is omhoog gegaan en het verbruik naar beneden. Ik rij vaak met een aanhanger, maar verneem qua vermogen niet dat hij erachter hangt. Ik ben zeer tevreden over het advies en de begeleiding van deze behandeling van de eerste Insignia Sports Tourer diesel van Nederland welke meer de 200 PK heeft!!!!! Hartelijk dank
T. Heeger, Ermelo
Ik ben in het bezit van een Volvo V70 2.4D uit 2004. Deze Volvo levert af fabriek 130pk. Daar mijn Vorige Volvo een V70 D5 met 163pk was kon ik toch niet wennen aan het lagere vermogen van de 2.4D. Hierom heb ik mijn auto laten tunen bij een bedrijf uit Wateringen. Deze tuning was echter niet goed. Na meerdere mislukte pogingen van dit bedrijf ook via de rollenbank kwam ik uiteindelijk bij Jan de Weerd terecht. Deze heeft het probleem keurig opgelost. Hiermee heeft mijn auto nu meer dan 200pk!!! Super Jan!! nogmaals dank.
Hans Hoogenboom Vaassen
Vaassen 17 dec.2010 Hoi Jan, bij deze ook mijn recensie van een autodwaas die via een vrienden weg (VEMEKO Vaassen / Dijkstra bedrijfautos’s Heerde) uiteindelijk bij automotive electronics ben terecht gekomen. Ik ben een (trotse) bezitter van een VW LT 35 -70kw- bj 2001. Op zich niets mis mee maar een beetje meer power en koppel was geen overbodige luxe. Ik heb me ook verdiept in de tuning materie en, ja, ook de zgn powerboxen bekeken, MAAR je ‘blokje’ software matig laten kietelen is toch wel het beste en het liefst door specials die de klantvraag kunnen verwoorden. Geen gepruts maar zoals het hoort, kost dan wel een eurootje meer, je bent dan wel spekkoper. Als ik zo vanuit Zweden naar Nederland terugrijdt geef ik de bus bij de afslag op de A1 Osnabruck/Amsterdam, richting de nl.grens, de auto op zijn ‘kloten’- vergeef me het woord-het gaat echt full op trottle tot aan de grens...het is een beetje spielerij...spelen met het gas... De snelheid rond de 170 vasthoudend, turbodruk van 2.1, en dan weer af laten zakken en weer opbouwen....(van huis uit een rustige rijder die zuinig is op de auto(’s)) . Vlot in koppel en snel richting de 170...kortom dat extra stukje vermogen is prettig en zeker een bijkomstigheid—uiteraard bij normale rijstijl- koers ik op 1:12. Dus ook nog zuiniger voor dat geld. Inhalen geen centje pijn, even iets meer gas induwen en je wordt als het ware in de stoel gedrukt.. Tot op heden verder geen problemen gehad met het getunede blok, niets verbrand, geen indianen verhalen...Tuning kilometers gereden iets meer dan 100.000 km...Superlatieven komen echt te kort, maar een bezoekje aan automotive electronics is een regelrechte aanrader. Inmiddels ben ik weer bij ‘Jannes’ aangeland, omdat ik nadat de brandstof -en distributieriem en MAP-sensor(turbo) door Dijkstra bedrijfsauto’s Heerde is TOP/PERFECT vervangen door hen, een gevoel had dat de bus inhield. Jan daarover gebeld en probleem uitgelegd, geen probleem, gaan we naar kijken. Ik had het idee dat bij vervanging van de riemen de tuning ongedaan werd gemaakt, MAAR dat is niet zo. (is door Jan uitgelezen en bevestigd dat dit niet zo is!!) Ondertussen wat testritjes gemaakt door Jan en al snel was de diagnose – turbodruk ventiel stuk...Deze zal asap vervangen worden en dan heb ik mijn ‘bussie’ weer terug als vanouds. Kan de lezers van deze site ook nog mededelen dat mijn VW LT zeker meer waard is dan 2 euro..waarom, omdat de EGR door JAN is afgesloten met dit euromuntje... en “ woar ik vandan komme dut Jan de Weerd ziene name eer an...tis be um de tuning dubbel en dwars ‘WEERD’! “ Hans Hoogeboom- Vaassen
Seat Bakker, Harderwijk
Wij hebben door Jan al diverse (klanten) auto's laten tunen. Stuk voor stuk erg tevreden. Als SEAT dealer staan wij voor optimale service en kwaliteit, Jan past daar perfect bij. Hij gaat alleen voor 100% goed en neemt daar alle tijd voor. Wij kunnen JDW Automotive Electronics absoluut adviseren en kijken uit naar nog vele jaren prettige samenwerking. Vriendelijke groet, Wesley van Gaal After Salesmanager SEAT Bakker Harderwijk.
G.H. Vlijm, Wouterswoude
Inmiddels is het al even geleden dat ik mijn Peugeot 307 2.0 hdi (break) uit 2003 heb laten tunen. Toch een reactie, omdat het tunen vakwerk is geweest! Na 30.000 km kan ik dat wel zeggen. De trekkracht is echt toegenomen en hij voelt daardoor veel soepeler aan. Hij is niet getest, maar ik vermoed dat hij van de standaard 90 pk naar ongeveer 110 is gegaan. Zeker met een aanhanger is het goed te merken. Meer souplesse. Qua verbruik is hij van 1:16 naar 1:17,5 gegaan. Maar dat ligt ook aan het rijgedrag. Indien het rijgedrag hetzelfde blijft (is lastig als je meer vermogen tot je beschikking hebt), is hij zuiniger. Meer onderhoud heb ik er niet aan gekregen. Kortom: Ik kan tunen door JDW van harte aanbevelen.
Jan, Epe
Na 170.00 km's op een C200cdi (W204) : enorm goed koppel in het gehele toerengebied en een lager (gemiddeld) brandstofverbruik, dit heet niet maar zo even "tunen" maar "perfectioneren van het motormanagement" ervaring: hiervoor 3x bij anderen auto's laten doen, resultaat: veel rook en later motorschade's
Koender Bedrijfsauto's, Eerbeek
We hebben door Jan al diverse auto's laten tunen. en naar volle tevredenheid. Onze klanten zijn dik tevreden met de prestaties die de auto (motor) na de tuning levert. Zeker in de bedrijfauto's is een meerprijs van een zwaardere motor vele malen meer dan de tuning van Jan en dan toch dezelfde of betere prestatie dan de zwaardere motor. Vaak vermogen te kort i.v.m. het trekken van aanhangers en of paardetrailers. en dan bied Jan de oplossing. Wij zijn dik tevreden met Jan en zijn werkwijze.
Hans Bonants, Roosendaal
Ik heb vorig jaar mijn VW PASSAT 1.9 TDI laten tunen naar 135 pk en ik ben zeer te spreken over de resultaten. De auto rijdt veel rustiger en heeft veel meer power!
Francois, Ermelo
Ik heb bij Jan inmiddels al twee auto's laten tunen. Een Golf V, 1.9 TDI uit 2006 en een Passat 1.9 TDI uit 2008. Allebei van 105 PK naar circa 135 PK. Voor beide auto's heb ik daar een enorm plezier aan beleefd (nog steeds). Ze zijn allebei zo getuned dat de trekkracht in de hoge toerentallen veel langer aanblijft. Tot dik 4.000 toeren blijft de auto doortrekken. Dat is voor een diesel super en dat verwacht ook niemand (heeft al vele leuke momenten opgeleverd bij stoplichten, ;-)). Grote pluspunt van Jan is zijn persoonlijke aanpak. De klant staat centraal en dat is natuurlijk erg prettig. Daarnaast denk ik dat de methode om de volledige software aan te passen, een hele goede is. Het complete motormanagement wordt daarmee perfect op elkaar afgestemd waardoor slijtage van bepaalde onderdelen niet aan de orde is. Dat is natuurlijk ook belangrijk bij leaseauto's! Er is nog geen dealer geweest die bij mijn auto's heeft kunnen zien dat de software is aangepast, ook dat is wel prettig (i.v.m. garantie, etc.). De prijs hoef je het al helemaal niet voor te laten, die komt niet eens in de buurt van wat die stoethaspels bij de dealer vragen! Kortom, een echte aanrader. Ga zo door Jan! :-)
Peter van Montfrans, Nijkerk
Hallo Jan, mooie site! Via deze weg willen we je bedanken voor de leuke samenwerking en we hopen nog veel met je te werken.
Stefan Wiessenberg, Oene
Ben ooit via via in contact gekomen met Jan, die destijds mijn eerste astra tdi van een chipbeurt heeft voorzien. Hoewel de auto maar een 1.7 dieseltje als motor had kon ik na het chippen de 2 liter diesels het nakijken geven. Ook mijn 2e astra direct na aanschaf laten chippen door Jan. Niet alleen het chippen zelf doet hij voortreffelijk, maar ook de service is uitmuntend. Hij heeft van tevoren voldoende en duidelijke informatie verstrekt en ik had de mogelijkheid mee te mogen kijken hoe hij de software opnieuw programmeerde, erg interessant. Inmiddels hebben meerdere kennissen van me ook hun auto's door Jan onder handen laten nemen, het resultaat bij de Cherokee CRD was ronduit verbluffend. Wat een beul...
Garage de Vries, Herwen
Wij kennen Jan al een ruime tijd, hij heeft verschillende auto's voor ons gechipt en ook enkele storingen opgelost, dit alleen naar grote tevedenheid. Jan werkt erg secuur en levert kwaliteit.
Benny Nunspeet
In het verleden heb ik mijn Audi A3 tdi van 110 pk door de Audi-dealer laten chippen naar 140 pk. Dit werkte niet volledig naar tevredenheid, daarom het over laten doen bij JDW. Alles functioneerde daarna naar tevredenheid, de dip rond 2500 toeren was geheel weg. Na 120.000 km probleemloos Audi gereden te hebben, hebben we de Audi ingeruild op een BMW 320d touring (136pk). Deze auto was beduidend trager dan de Audi, dus ook maar laten chippen door Jan. Gevolg:Een duidelijke vermogenstoename en wat belangrijker is, een merkbaar hoger koppel, ook bij lagere toerentallen. Wij hebben er al weer 60.000 probleemloze kilometers met de gechipte BMW gereden. Bedankt Jan, je hebt ons de uitgave voor de veel duurdere 330d bespaard!
Dijkstra Bedrijfsauto's, Heerde
Wij kennen Jan al sinds 2007, Jan verzorgd inmiddels vele chiptunings voor veel bedrijfsauto's en luxe auto's, wij hebben voor Jan redelijk veel chiptuners gehad maar gingen erna ook veel autos defect door de tuning. Bij Jan nog geen een, neemt absoluut de tijd ervoor, weet ontzettend goed waar hij mee bezig is. Geen chipper die met 10 min weer weg is. Ontzettende vakman en goede vent, prijs kwaliteit verhouding is niet te vergelijken. Wij zijn zeer kontent met hem. Super!!!!!!!!!!!!!
Martin Ambaum, Amsterdam
Mijn auto is diverse keren terug naar de A-point, uiteindelijk terug naar PON geweest. De Touran 2.0TDI bleef de eerste 100.000km 1:14,2 rijden. Tijd voor tuning (en een goede onderhoudsbeurt bleek later). Jan is een van de weinige die weet wat ie doet, die weet wanneer je te ver gaat, die niet een 'standaard setje' er op zet. Die ook het verschil kent tussen echt tunen en 'social tuning'. Voor diegene die dit niet weten: het anders instellen van de relatie tussen het gaspedaal en het motor-stuursignaal. De auto gaat geen mm harder trekken, maar reageert wel anders op het gaspedaal. Als je je voor de gek wilt laten houden wordt door sommige tuners dit aangepast om je het gevoel te geven dat de auto harder trekt...hé zelfs de leveranciers doen het. Met als gevolg een auto die niet zo goed te regelen is qua snelheid als je langzaam rijdt in een lagere versnelling. Jan kan ook dat aanpassen, zodat ik nu een soepelere auto heb. Maar dat laatste komt ook doordat hij ook een echte tuning van de motor heeft gedaan. Mijn auto trekt harder, rijdt soepeler en verbruikt na ook een goede onderhoudsbeurt (iets wat ze bij A-point blijkbaar niet konden), nu zo'n 1:15.7 (over 5 tankbeurten) met wisselde rijstijl. In een poging mijn zuinigheidsrecord te vestigen heb ik een tank niet harder dan 100km/h gereden, met 1:19,6 als resultaat. Dat voor een Touran van 1600kg! Zonder tuning ben ik niet hoger gekomen dan 1:17. Toen ik voor de onderhoudsbeurt bij VAG techniek was, viel het hun op dat dit een heel mooie, niet standaard tuning was. Ze wilden zelfs weten, wie dat gedaan had. Een compliment dus van een verre concurrent. Mijn volgende auto gaat meteen naar de tuner i.p.v. dat ik de garantieperiode eerst af wacht. De Groenten Martin
Marco, Ermelo
Bij Jan 'mijn' Seat Altea 1.9 TDI met DSG laten chiptunen..... Waanzinnig!! Met chip Topauto!! zonder..mwoaah Zelfs bij seat/VW kwaal van 2 fase vliegwiel topservice van Jan! kan van harte aanbevelen hier uw auto te laten chiptunen!
Jan Prins, IJsselmuiden
Ik heb in juni 2005 mijn Mercedes C 200 CDI (bj 1999 met toen 250.000 km)laten tunen. Ondertussen gaat de teller naar de 400.000 en rijdt de auto nog steeds geweldig. Het extra vermogen dat je hebt, maakt hem erg soepel in het rijden. Ook de vacanties met de caravan naar Zuid Frankrijk zijn geen probleem. Zoals aangegeven is ook het verbruik iets zuiniger geworden. Zeker een aanrader om te doen!
Carel Blazer, Lelystad
Hymer camper van 2004 op basis Fiat 2.8 JTD AUTOMAAT 20.000 km Na een eerdere tuning die daarna de automaat aanstuurde op maximaal reageren, dwz dat bijvoorbeeld de wagen in de 3e versnelling van de automaat, doortrok tot ca 110 km/u voordat er werd opgeschakeld naar de 4e. Dit gebeurde ook bij rustig rijden, resultaat: nerveus schakelgedrag en tijdens de vacantie van 7000 km ca 15% meer verbruik! Opnieuw laten tunen bij JdW en het normale -rustige- schakelgedrag (bij ca 80km/u naar 4) is weer terug + vermogenswinst als je dat nodig hebt. Voor ik bij JdW via Cosmo terecht kwam heb ik veel bedrijven gemaild en gebeld, m.i. zijn er veel cowboys die zelf de software niet ontwikkeld hebben en beter zijn in gebakken lucht verkopen, dan hun advertentie's waarmaken.
Maurits Jansen Maassluis
Betreft:VW t4 syncro tdi 75 km bj 2000. Ik had met deze bus een electrinisch probleem te weten dat hij regematig niet reageerde op het gaspendaal en dan na uit/aan zetten weer normaal liep. De garage kwam er niet achter en na jaren en 3 gaspendalen verder bij jdw terechtgekomen. Na de volgende afspraak gemaakt te hebben, Jan zou de bus gebruiken en meetapparatuur aanleggen en zodra storing optreed kon hij gelijk gaan opsporen en ging de meter dan qua tarief voor mij lopen, heb ik de bus in zomer 2009 achtergelaten. De storing bleek lastig en natuurlijk niet altijd op te treden maar na ongeveer 6 weken toch gevonden en opgelost,bleek een aansluiting te zijn. Sinds die tijd al weer 12000 km gereden zonder problemen. Ook is er gelijk een andere tuning op gegaan wat resulteerd in beter koppel laag toerental. hij pakt nu op vanaf 1600 toeren en was 2100. Het gebruik nam af van gemiddeld 1 op 8,5 naar 1 op 10,5. Mijn bus werd keurig gewassen en schoon opgeleverd en rijd weer goed. Mijn beoordeling over jdw is zeer goed.
Maurice, Leusden
Hallo, Ik heb mijn auto laten tunen bij dit bedrijf. Met als resutaaat dat mijn auto een VW passat van 100 pk naar circa 135 pk is gegaan. Hij rijdt grandioos. Ik ben er mee op wintersport geweest en in de bergen trek ik veel auto's eruit, en hij blijft maar doorgaan waar meniggeen auto moet terug schakelen. Hartstikke bedankt Jan. Met vriendelijke groet, Maurice
Ons Cijfer
Onze klanten waarderen ons gemiddeld met een:
Heeft u vragen?

Bekijk veel gestelde vragen
Bekijk onze veel gestelde vragen. Wellicht staat het antwoord op uw vraag hier tussen. Veel gestelde vragen
Nieuws
01-06-2014
Nieuwe website live!
Eindelijk live, we zijn trots op het resultaat! Deze nieuwe site speelt in op onze behoefte om een meer op chiptuning gerichte site in de lucht te hebben, zodat we u eenvoudiger en overzichterlijker kunnen laten zien wat we in huis hebben op dat gebied. Meer nieuws